یزدفردا "رئيس و اعضاي شوراي مركزي به همراه رؤساي سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان استانهاي كشور با نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد ديدار كردند.

حجه الاسلام و المسلمين صدوقي در اين ديدار ضمن تبريك سال اصلاح الگوي مصرف، خواستار افزايش كيفيت در عين رعايت صرفه جويي شدند.

ايشان با بيان اين مطلب كه اسلام اهميت زيادي به كيفيت كار مي دهد افزودند: بحث نظام مهندسي در رابطه با كيفيت كار است و توجه به قوانين نظام مهندسي، باعث ارتقاء كيفيت ساخت و ساز مي شود.

 ايشان اضافه كردند: گاهي چون برنامه نداريم همه چيز را به حساب قضا و قدر مي گذاريم در حالي كه با برنامه ريزي اصولي مي توان جلو بسياري از حوادث ناگوار را گرفت.

 حجه اسلام و المسلمين صدوقي ادامه دادند: مشكل اينست كه مسئولين و دست اندركاران بعد از گذشت مدتي از حوادث ناگوار موضوع را فراموش مي كنند و پيگيري نمي نمايند. ايشان معضل ديگر در اين زمينه را آمارزدگي دانسته و اضافه كردند: اگر تنها به ارائه آمار و ارقام اتكاء شود و به افزايش كيفيت توجه نشود كارهايمان مفيد نخواهد بود.

امام جمعه يزد افزودند: بايد كاري كنيم كه سرپناهي كه حق مردم است در اختيارشان قرار بگيرد و ساختمانهايي تحويل مردم دهيم كه مقاوم باشند. ايشان خاطر نشان ساختند: همگان تصور مي كنند كه همه مسئوليتها بر عهده مهندس ناظر است، در حالي كه تهيه مصالح استاندارد و نظارت بر آن و ... نيز از عوامل مؤثر در اين زمينه است.

حجه اسلام و المسلمين صدوقي با بيان اين مطلب كه اگر قوانين نظام مهندسي و آئين نامه هاي مربوطه رعايت شود ساختمانهاي ما در برابر زلزله مقاوم خواهد بود اظهار اميدواري كردند با استفاده بهينه از امكانات و پر رنگ شدن نقش نظارت، كيفيت ساخت و ساز افزايش پيدا كند.

در ابتداي اين ديدار آقاي مهندس غرضي رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور ضمن ابراز خرسندي از ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد نقش علما و ائمه جمعه را در افزايش آگاهي مردم در زمينه اهميت به نقش نظارت در ساخت و ساز بسيار مهم دانست.

وي با بيان اين مطلب كه از سرمايه هاي بارز كشور ما وجود انرژي است كه ايجاب مي كند آن را به ثروت تبديل كنيم گفت: از مصاديق توليد ثروت، افزايش طول عمر ساختمانهاست.

 وي افزود: سازمان نظام مهندسي تشكيل شده است تا بتواند از سرمايه هاي ملي محافظت كند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا